onsdag 26 februari 2014

Vårtempo

Härligt, energin börjar återvända efter flunsan. Har dock ingen röst så jag smsar och mejlar i stället för att prata i telefon.
Full fart mot Allsvenskan! Första tävlingen har redan släppt sin propp och jag anmäler ett lag så får vi hoppas att många vågar och vill vara med och att hästarna håller sig friska.
Fåglarna kvittrar och det känns att våren är i antågande. Mycket svåra beslut dock! Ska jag rida ute i solen på Stallbackebanan, i skogen och njuta av vårmjuka vägar eller i ridhuset på det nya ljusa underlaget... Ska jag välja torv, mix, spån eller kanske prova det nya pelletsarna...Vilket täcke ska jag ha...för varmt.. eller för kallt? Riktiga Ilandsbekymmer.
På fredag kommer Matilda hem igen. Nu har hon en period med 5-2 veckor så hon är hemma i helgerna framöver:)
Hoppas ni kan komma ifrån jobbet lite grann nu i dagarna och njuta av vårljuset från hästryggen.



Inga kommentarer: