söndag 2 februari 2014

En röst i bunkern

Matilda rapporterar:
Hektiskt och hårda bataljer! Sjukt tempo och hårt klimat. Många har redan hoppat av och åkt hem...Inte jag inte! Idag har vi vandrat långt med 25 kg packning och fått ett vapen tilldelat mig. Uppstigning i ottan för inspektion av skåp, utrustning och bäddad säng. Sedan drillning i hundraåtti.
Det är ingen dans på rosor för dom som har svårt för tillsägelser men då jag ar en sån sträng chef hemma i stallet som bossar runt med mig så detta är semester för mig i jämförelse:) Skönt att komma bort och vila upp sig lite från "diktatorn". Jag kommer dock hem på torsdag eftermiddag och får spotta i nävarna igen och rida till Saigon som Tina skumpat runt på den här tiden jag varit borta. Ojoj, jag har att göra....

Tina rapporterar: Gud så skönt det är hemma på gården...ingen trotsig 20-åring som dräller runt och tror att hon kan göra som hon vill här i stallet. Och jag får se vilka filmer jag vill här hemma och hundarna och katterna sover i i MIN säng och inte i hennes i gästrummet. Får äntligen gå ner tidigt ALLA mornar i veckan och får äntligen jobba lite fysiskt med att skotta kanterna i ridhuset etc helt själv. Nåja, friden är snart slut eftersom Matlida visst kommer hem på torsdag... Jag får väl låtsas att jag har saknat henne....

Inga kommentarer: