fredag 20 april 2012

Svalor och Kalaspuffar!

I morse när jag öppnade stalldörrarna till gamla stallet fick jag en flashback av min barndom men kunde inte sätta fingret på varför...jag fodrar hö i gamla stallet och går ner och fodrar hö, täckar och ger hinkarna i nya stallet och när jag kommer tillbaka in i gamla stallet känner jag en mycket välbekant doft. Funderar och funderar och så plötsligt när jag står och sätter på Sanne sitt täcke känner jag ju att det luktar Kalaspuffar!!! Vad märkligt? Och vad sugen jag blev på det...Knäppt. Jag var helt solo hela morgonen i stallet och det verkligen vräkte ner väder ute. Usch. Ovanför huvudet ser jag så rekordtidigt årets första svala på sin pinne och han ser verkligen ut att ångra sin tidiga återvändo från Afrika! Vad gör jag här, liksom...? Dom brukar inte vara här förrän 5/5. Annie och Anna kom senare på förmiddagen och Bandi fick nya skor. Allt lungt i lösdriften, fixade lite där, mockade mm och höll mer utkik än vanligt. Tror inte vederbörande vågar sig tillbaka... Kommer få ångra sig då! Försök att ha en trevlig helg nu alla trots vädret!