fredag 20 december 2013

Fredagsmyyyys!

Underbara dagar med plusgrader. Må det fortsätta så heeeela vintern. Snö har man sett så det räcker och ploga kan jag redan. Ingen julvila för mina hästar i år, de går för fulla muggar enligt ett noggrannt utformat träningsprogram. Själv köttar jag på med mitt Boot-campande och jösses vad det ger resultat. Har aldrig kännt mig så vältränad!
På gården rullar allt på friktionsfritt. Sussys nya älskling har landat och ska få sträcka ut i vallackhagen i morgon. Janne och Eva trotsar sadeltvång och kämpar på med inridningen av Tom-Tom. Duktiga ni är! Det tränas både här och där trots julstress och korta dagar, tappraste stallvänner eller kanske det är så att alla ligger i hårdträning inför jul-ritten på tisdag morgon?  Ska bli kul och se hur många vi blir i år. Slår vi rekordet på 18 hästar???
Ha en riktigt skön fredagkväll allesammans.