fredag 18 oktober 2013

Redan fredag!

Idag har det varit tempo på gården! Folk i stallet redan från 6 i morse, det har åkts och provats sadlar, ridits, tömkörts fixats och donats. Själv har jag gått på halvfart då jag har haft migrän precis hela dan och det är faktiskt Malins fel! Hon pratade så varmt om en Detox-kur som hon kör just nu och mår jättebra av och den smakar "ingenting". Dags att rensa kroppen från allt skit man får i sig tänkte jag och sprang genast och köpte detta neon-gröna-alg-pulver som i utspädd form smakar som botten från en stillastående, sur förmultnad sjöbotten!!! Så vidrigt! Å just det, man kunde få huvudvärk i början... jo jag tackar jag! Det blir säkert jättebra i slutändan:)

Denna lilla Duv-unge verkar ha trillar ur sitt bo högst upp i nock på skullen och skuttar runt och piper. Den kommer ibland nerför trappan och in i stallet så om ni ser den bär upp gärna den på skullen igen. Jag tror att mamman matar den för de pratar med varandra hela tiden. Jag matar den också förstås... Om bara några dagar bör den kunna flyga helt så hoppas den klarar sig.