torsdag 10 maj 2012

Ett brev from over there:)

Här kommer ett litet utdrag från Birgittas äventyr med fina Boyen!
Hej !
Nu har Boy varit ute på terrängbanan, och det gick väl "sådär"... Han blev helt hysteriskt rädd för en liten, liten grav och ville inte ens gå fram och titta på den. Det tog säkert 6-7 försök där Mathias fick leda honom över graven, innan han till slut accepterade att hoppa över den. En stor sten, som han inte skulle hoppa över, bara gå förbi, orsakade också panikrädsla och likadant ett häckhinder. Sedan skärpte han sig och hoppade alla möjliga hindertyper utan problem, tills de kom till en liten coffin. Där var ju återigen en grav och då blev det ett så'nt tok-språng att Elin åkte av, och då passade lille Boy på att galoppera varv på varv på varv runt fältet, inte alls panik-artat och inte heller busigt, utan lugnt och koncentrerat, som ett välplanerat galoppjobb, innan han lät sig fångas. Sedan hoppade han coffin avspänt och fint - han behövde tydligen "springa av sig" !

Ett pass fullt av överraskningar, alltså !

Tur att jag inte provade att rida honom... Nu vet jag att jag dels måste bli bättre i banhoppningen, dels måste lära känna honom bättre innan jag ger mig på terränghinder...
Skickar med några suddiga bilder från vårt regniga äventyr.

/Birgitta