onsdag 6 februari 2013

Så har det då hänt!

För första gången på snart 16 år har jag stoppat fel häst i fel box!!! Chivas och Prinsen.... Dom är ju så lika!!! Båda stora, mörkbruna, blåa täcken och grimma. Och dom gick så målmedvetet in i boxarna vid insläppet så jag tänkte: Men gud vad duktiga dom är! Och prinsen hittar hem utan hjälp så här redan efter bara ett par dagar:) Jisses! Jag var nog lite disträ också då jag tillbringat hela dagen hos veterinären med Rocky. Jag rensade gammalt bråte i morse och slängde iväg en stor pinne som slant ur handen och landade rakt på hans huvud. Först skrek han sedan blev han helt tyst och började skygga för osynliga spöken, vinglade och så kunde han inte gå! Bara ramlade hela tiden. Jag blev riktigt, riktigt skraj, släppte allt och bar hem honom springandes och sedan järnet till veterinären. Där gick han igenom massa prover och man konstaterade helt enkelt hjärnskakning. Skyndade mig hem och tog in hästarna och sedan hem och vila Rocky och hålla ett öga på honom då han är ganska medtagen. Tänk att han alltid ska råka ut för allt stackarn! Ikväll ska jag ha lektion för Chivas och hans medryttare. Lasse rycker in och plogar just nu då allt kom av sig under dagen.