torsdag 10 januari 2013

Tufsan på hälsokoll

Tog Tufsan till veterinären i morse efter utsläppet. Tycker hon har blivit så himla smal trots avmaskning, grädde, tonfisk i olja, smör och div specialmåltider. De första svaren gällande njur och levervärden såg normala ut, skönt, och nästa vecka får jag svar om det kan vara diabetes eller sköldkörteln som spökar. Det går att medicinera så jag hoppas det. Hon blir visserligen 14 år i år och har levt ett innehållsrikt liv med benbrott och andra äventyr. Hon är pigg, har inte ont nånstans så det  känns lite för tidigt om hon redan skulle tackla av, så nu blir det all-in med special patéer och extra gullande. Alla får gärna hålla ett extra öga om hon verkar hängig.
Och så bet jag själv precis av en tand (!) så nu måste jag boka tid och klämma in ett tandläkarbesök också, skit också. Jag säger bara: Varning! Ät inte Müsli! Andra gången en tand spricker för mig...
Annars är allt frid och fröjd:)