fredag 7 december 2012

Vilken vecka...

Jaha, denna vecka har verkligen satt kroppen på prov! Vilket busväder! Värsta snörstormen sedan mannaminne enligt många. Onsdagen var helt galen. Jag och Matilda skottade, hackade och plogade som galningar men då det var lönslöst eftersom det bara blåste igen så beslöt vi att förbjuda alla hästägare att åka till sina hästar idag då trafiken var totalt livsfarlig och ta om deras hästar istället.
Vi hade alltså lite jobb med att fylla på vatten i allas hinkar, preppa 90 måltider silage och hö och 90 måltider krafftfoder till alla 30 hästar! In och ut, täcken på och av och skotta gångar mellan stallarna så att vi kunde jobba. Kändes väldigt bra att kunna göra det! Tack för heroisk insats Matilda!
En dag att minnas när man sitter på ålderdomshemmet:)
Gårdagen bestod så i att ploga och skotta fram anläggningen så alla kunde komma till stallet och runt på anläggningen. Det känns i kroppen idag och jag somnade ovaggad igår. Skulle dock aldrig byta ut mitt jobb! Älskar att jobba hårt, speciellt när det ger utdelning, så tack alla för er uppskattning:)
Idag har det varit slående vackert ute, kallt men stilla och strålande sol. Jag var duktig och tog mig hem och för att äta lunch idag och blogga lite men nu är det dags att gå ner och börja ta in hästarna. Önskar alla en riktigt skön fredag!