torsdag 23 augusti 2012

Tårta!!!

Så har man åkt i backen då för första gången på hundra år!
Riazza snubblade i en brant nerförsbacke bakom Kärrhagen och vi voltade båda två! Skrapade i ansiktet i gruset, knäckte nacken lite, blev trampad på armen,  tappade ena linsen, bröt en nagel, hål i tröjan, skrapade ridstövlarna och fick gå hela vägen hem men som tur är så är Riazza ok. Hon skrapade mulen och ena knät och galopperad med full sula hela asfaltsvägen hem och gulliga Nancy tog emot henne och ringde mig. Tack Nancy!  Jag red ut direkt efter igen och hon kändes ok:)
Jag hade hjälm också! Har faktiskt det när jag rider ut ensam på henne för jag vet hur klumpig hon kan vara. Så kan det gå när hästen glömmer en sån liten detalj som att vinkla fram hoven i steget....Så nu blir det tårta i stallet!!! Kanske en idé att alla ni andra som åkt av bakar en också så har vi ett riktigt tårtkalas? :)