måndag 24 oktober 2011

Härligt med en ny vecka!

Måndag morgon... Fortfarande lite mörkt ute, kliver in genom stalldörren halv åtta, stallet slumrar och det tar några sekunder innan jag möts av gnäggningar, frustar, nöjda gäspningar, i någon box reser sig en häst och sträcker på sig och slår sin första morgonpinkning, 30 par nyfikna och förväntansfulla ögon som följer mig från det att jag kliver in genom dörren... Känner mig mycket välkommen på jobbet! Det slår mig att detta är så långt ifrån måndagsångest man kan komma...
Efter utsläppet tog jag en galopprunda med Riazza, Robin och Bessie bakom skolan. Blev en serie bockningar! Härligt! Sedan var temat tömkörning i ridhuset för hela slanten. Jag med en elev utifrån, Helen och Annie tömkörde samtidigt, gick hur bra som helst. Lite gårdssysslor, krattade ridhuset mm nu hemma på lunch och ska skriva rent protokollet från stallmötet. Ha en fortsatt trevlig dag alla, det tänker jag ha! (sen ska jag åka och handla skithuspapper till stalltoan) Tjing

Inga kommentarer: