tisdag 18 november 2014

Intensiv morgon

Oj vilket tempo denna morgon! Riazza mötte mig i stallgången, jag hade nog inte stängt hennes boxdörr igår kväll så hon hade bajsat ner hela vänstra gången och dragit ner en del täcken mm. Säkert haft jättekul! Bara att ställa sig och städa. Katterna rök ihop i morse på stallplanen så det flög tussar, jag for ut, hundarna for emellan och jag lyckades lyfta upp Grålle i frambenet och få dom att springa åt var sitt håll så han är nog lite sur på mig.  Bernardh ligger fortfarande under containern och trycker stackarn...  flera hästar hade ingen mat så det blev att packa påsar och fylla hinkar, telefonen har ringt stup i kvarten och såklart kommer ströet precis när jag sätter foten i stigbygeln, ny chaufför så det var bara att bryta och visa och peka. Kratta och sladda, spåna gångar, luncha, fixa med staketen, fylla vatten och magkatarren gör sig påmind att det är dags för lunch! Strax dags att gå ner och börja förbereda insläppet.  Ha det gott allesammans.

Inga kommentarer: